936690 565664470150525 749434635 nÎn perioada 4-9 mai, 2013, 11 profesori de economie aplicată din diferite regiuni ale țării și doi reprezentanți Junior Achievement Moldova, au participat la Tallinn, Estonia în cadrul unui seminar de formare cu tematica „Tehnologia elaborării jocurilor de instruire”. Participarea profesorilor din R. Moldova în cadrul acestei activități este parte componentă a proiectului de cooperare dintre Junior Achievement Estonia și Junior Achievement Moldova pentru dezvoltarea educației antreprenoriale, finanțat de către Ambasada SUA în R. Moldova și Ministerul de Externe al Estoniei.

Compania Școlară ”Natural Beauty” de la Liceul Teoretic ”V. Alecsandri” din or. Ungheni a fost cea mai bună dintre cele 22 de companii participante la Tîrgul Național al Companiilor Școlare, Competiția Compania Anului care s-a desfășurat la 27 aprilie curent, la Moldexpo. 

IMG 251470 de liceeni din 10 raioane ale republicii au concurat pentru un contract gratuit de studii la Academia de Studii Economice din Moldova, în cadrul Olimpiadei Republicane de Economie, ediția a XV-a.

Denis Mișcișin, elev în clasa a XII-a la Liceul rus nr. 3 din Drochia, s-a dovedit a fi cel mai bun dintre cei buni, fiind deținătorul marelui premiu.

Alți 30 de tineri au obținut premii bănești pentru ocuparea locului II, III şi menţiuni, premii și diplome oferite de sponsorii și partenerii evenimentului. Olimpiada Republicană de Economie, ediția 2013 a fost organizată de Junior Achievement Moldova în colaborare cu Ministerul Educației al Republicii Moldova, Fundația ”Familia Sturza” și Academia de Studii Economice a Moldovei.

541648 163557583803731 1676564918 nDuminică, 14 aprilie 2013, Junior Achievement Moldova în colaborare cu Direcția Generală de Învățămînt a organizat pentru profesori un seminar de formare în cadrul programului de educație economică și formare antreprenorială ”Minifirma Școlară”.

Timp de 8 ore academice, 24 de profesori din diferite regiuni ale țării, directori de module în cadrul taberei de vară ALTAIR, organizată de către Centrul Municipal de Excelență, au trecut toate etapele de creare, funcționare și lichidare a Minifirmei Școlare, ce se realizează ca într-o întreprindere reală.

Principala deosebire de cea din urmă rezidă, în primul rînd, în scopul activității și, într-al doilea rînd, într-o relativă protejare de posibilele riscuri.Principalul obiectiv al unei firme reale este, în majoritatea cazurilor, obținerea profitului, pe cînd scopul minifirmei școlare este instruirea elevilor.

Minifirma Școlară este, mai întîi de toate, o metodă de instruire, care se aplică pentru dezvoltarea deprinderilor practice la elevii de gimnaziu.