În data de 28 iunie 2018 a avut loc examenul online de Calificare Antreprenorială. Examenul a fost organizat de Junior Achievement Moldova și găzduit de StarNet. La examen au participat 26 de elevi, dintre care 21 au obținut certificatele. Entrepreneurial Skills Pass (ESP) este o calificare internațională care certifică elevii cu vârste cuprinse între 15-19 ani, care au avut o experiență reală in antreprenoriat, au cumulat cunoștințele necesare, abilitățile și competențele pentru a începe o afacere sau pentru a fi folosite cu succes. 

 

Junior Achievement Moldova a participat la ediția din 2018 a Târgului ONG-urilor, sâmbătă, 9 iunie, în Grădina Publică Ștefan cel Mare și Sfânt din Chișinău. Evenimentul a adunat 40 dintre cele mai active organizații neguvernamentale din diferite regiuni ale țării. Scopul târgului este de a promova realizările ONG-urilor şi de a sensibiliza cetățenii despre importanța implicării civice.

De 1 iunie - Ziua Internațională a Copiilor, Junior Achievement Moldova organizează jocuri și activități economice pentru copii. Aici copiii învață ce este o nevoie și dorință, care este drumul ce trebuie parcurs spre succes. Pe lângă jocuri și veselie, copii primesc surprize și diplome de participare.

În data de 22 mai 2018 Junior Achievement Moldova a participat la Finala Naţională JA Company of the Year 2018, care a avut loc în România, București.

 

În data de 11 mai 2018, a avut loc întrevederea Șefului Delegației Uniunii Europene în Republica Moldova, ES domnul Peter Michalko cu Coordonatorii Centrelor de Informare ale Uniunii Europene în sediul CNEPB. Întrevederea s-a încadrat în programul Reuniunii Anuale a Coordonatorilor Centrelor de Informare UE, care în acest an a coincis cu celebrarea Zilei Europei și a avut drept scop instruirea participanților în activitatea centrelor, instrumente de vizibilitate și promovare, educație mediatică, dar și împărtășirea provocărilor și istoriilor de succes.

În cadrul întrevederii ES a subliniat importanța dialogului dintre UE și Republica Moldova și promovarea valorilor europene la nivel local și către grupuri și categorii variate de cetățeni, astfel crearea Centrelor de Informare ale UE fiind de importanță majoră în această direcție. „Acest parteneriat este de preț pentru cei care activează în domeniul integrării europene a Republicii Moldova, întrucât este o modalitate de a se apropia mai mult de oameni, de a comunica cu ei și de a îi educa în spiritul valorilor europene. Bibliotecile, prin intermediul Centrelor de Informare ale UE, reprezintă un focar de răspândire a informației către tânărul, copilul sau adultul care  este vizitator al bibliotecii”, a menționat dl Michalko.

Întrevederea a avut un caracter informal, participanții discutând despre „pulsul” acțiunilor întreprinse în vederea promovării imaginii UE în cadrul bibliotecilor, cu ce provocări se confruntă, ce impedimente întâmpină și ce soluții, noi idei propun.

Astfel, în cadrul întrevederii au luat cuvântul reprezentantul Junior Achievement Moldova, coordonatori ai Centrele de Informare și Documentare UE al ASEM, Universitatea de Stat din Tiraspol, Biblioteca Publică Orășenească Râșcani, Biblioteca Publică Raională „Alexandru Donici” Orhei, Biblioteca Publică Raională „Vasile Alecsandri” Telenești, Biblioteca Științifică a Universității de Stat „Alecu Russo” Bălți, Biblioteca Științifică a Universității de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițeanu”, ULIM și, în final, Mariana Harjevschi, director BM B. P. Hasdeu.

Aceștia au enumerat modalitățile pe care le practică în vederea „aducerii Europei la noi acasă”, înregistrând randament în demersul lor și dezvoltându-se continuu în această direcție. Promovarea valorilor UE se face prin activități în teritoriu și interacțiunea cu comunitatea, desfășurarea de activități periodice precum dezbateri, lecții publice, mese rotunde, concursuri de eseuri, flashmob-uri, punerea la dispoziția utilizatorilor și tuturor cetățenilor a materialelor informative privind UE. Spre exemplu, reprezentatul Universității din Tiraspol a specificat că pentru fiecare facultate se fac lecții publice specifice: pentru studenții la Geografie- despre politica de mediu a Uniunii Europene, pentru studenții la Informatică- piața digitală UE, pentru Biologie- bioetica.

O modalitate ingenioasă de promovare se face prin intermediul Bucătăriei Bibliotecii (Telenești), la bibliotecă organizându-se activități culinare în care participanții gătesc delicii din tradiția diverselor țări europene.

De asemenea, s-a menționat că odată cu promovarea valorilor europene trebuie să se facă promovarea valorilor Republicii Moldova (și aici și dincolo) astfel încât țara noastră să fie cunoscută mai bine în familia din care, poate, va face cândva parte.

Excelența Sa, dl Peter Michalko, a fost încântat de discuție și intensitatea cu care Centrele de Informare UE din Republica Moldova își desfășoară activitatea, solicitând să fie invitat la activitățile pe care le desfășoară. Dumnealui a promis să ofere susținere continuă în dezvoltarea activităților ulterioare și a felicitat coordonatorii cu ocazia rezultatelor frumoase în urma activităților realizate și serviciilor livrate.